Assalamualaikum.
Hei hei hei. Lama nau nau iolls tak menulis kt sini. Lama tak tulis sbb mega kesayangan iolls hilang. Nak beli baru tak mampu. Skrg alhamdulillah. Dah habis degree. Masih mencari kerja. Nak kerja cepat2 so that boleh beli fone baru. Hihihih.
So nothing to story morry sbb my life sama je. Tiada yg berubah except now i am back to my family. Hohohoho. Itu sahaja yg berlaku.
So okay la. Ade benda nak buat.
Bye.
kyra punya lagu
Thursday, September 17, 2015
Tuesday, June 2, 2015
menilai
Assalamualaikum ..
oh btw, sy tak masuk hospital lepas strictly makan ubat. :)
So diam tak diam, pejam celik pejam celik, dah minggu ke 19 praktikal. 1 more week and i'm out. So apa yang i dapat dari internship nie? I would say a lot. So many. I do learn a lot. Not just about work but also attitude of people. Kalau kau rasa perangai kawan kau annoying and all, believe me, susana kerja lagi annoying.
My office is 100% bumiputera. So yeah! The mentality is a bit ..... and in this organization, first thing yang i belajar do not trust anybody, do not too attached to anybody, do not too friendly with anybody. Just do your job.
sbb ape whenever you mcm buat sesi luahan perasaan kt org tu, die akan sampaikan ke org lain. I nampak selalu jadi mcm tu. A cerita pasal B kt C then C g cerita kt D or C mengumpat A kt B. So senang cerita bila masuk ke kerja, perhatikan suasana, budaya kerja yang ade dalam office.
And ape yang i nampak, they always rasa diorg je yang reti buat kerja and others don't. Refuse to listen to their boss and even worst pandang rendah kt org lain and not to forget take credits based on others job.
So yea. I do learn a lot especially attitude of people in this company. And like org tua cakap, ambil yang jernih dan buang yang keruh. Yang baik dijadikan tauladan, yang tak baik dijadikan sempadan. Boleh fikir sendiri.
I ade manager. And this manager always cakap staff sini semua pemikiran kampung and all, bajet tahu buat semua kerja and bla bla bla. I used to believe that and respect her as she have non-meleis thought. Tp lama2 kenal and i kenal the other staff, my senior exec tegur my attitude and all, i now sedar yang manager i pun sama je. Pemikiran kampung.
die selalu rasa diri die betul, die selalu rasa ape yang die lalui dlm hidup is a part of enjoying life while others yang tak lalui ape yang die lalui tu tak enjoy their life. Ape yg i perasan, ape yang die kutuk staff tu actually die pun buat.
so please people. Think before you speak, think before you act sbb it can ended up you pun sama mcm diorg. Jgn rasa diri tu sentiasa betul. Sometimes kita betul, sometimes kita salah tak kisah la tua ke muda. Kalau diri tu sentiasa betul, then you are perfect. Tapi tade manusia yang sempurna.
So okay la. Settle sesi luahan perasaan iolls. Bye.
oh btw, sy tak masuk hospital lepas strictly makan ubat. :)
So diam tak diam, pejam celik pejam celik, dah minggu ke 19 praktikal. 1 more week and i'm out. So apa yang i dapat dari internship nie? I would say a lot. So many. I do learn a lot. Not just about work but also attitude of people. Kalau kau rasa perangai kawan kau annoying and all, believe me, susana kerja lagi annoying.
My office is 100% bumiputera. So yeah! The mentality is a bit ..... and in this organization, first thing yang i belajar do not trust anybody, do not too attached to anybody, do not too friendly with anybody. Just do your job.
sbb ape whenever you mcm buat sesi luahan perasaan kt org tu, die akan sampaikan ke org lain. I nampak selalu jadi mcm tu. A cerita pasal B kt C then C g cerita kt D or C mengumpat A kt B. So senang cerita bila masuk ke kerja, perhatikan suasana, budaya kerja yang ade dalam office.
And ape yang i nampak, they always rasa diorg je yang reti buat kerja and others don't. Refuse to listen to their boss and even worst pandang rendah kt org lain and not to forget take credits based on others job.
So yea. I do learn a lot especially attitude of people in this company. And like org tua cakap, ambil yang jernih dan buang yang keruh. Yang baik dijadikan tauladan, yang tak baik dijadikan sempadan. Boleh fikir sendiri.
I ade manager. And this manager always cakap staff sini semua pemikiran kampung and all, bajet tahu buat semua kerja and bla bla bla. I used to believe that and respect her as she have non-meleis thought. Tp lama2 kenal and i kenal the other staff, my senior exec tegur my attitude and all, i now sedar yang manager i pun sama je. Pemikiran kampung.
die selalu rasa diri die betul, die selalu rasa ape yang die lalui dlm hidup is a part of enjoying life while others yang tak lalui ape yang die lalui tu tak enjoy their life. Ape yg i perasan, ape yang die kutuk staff tu actually die pun buat.
so please people. Think before you speak, think before you act sbb it can ended up you pun sama mcm diorg. Jgn rasa diri tu sentiasa betul. Sometimes kita betul, sometimes kita salah tak kisah la tua ke muda. Kalau diri tu sentiasa betul, then you are perfect. Tapi tade manusia yang sempurna.
So okay la. Settle sesi luahan perasaan iolls. Bye.
Wednesday, May 20, 2015
hospital
Assalamualaikum
hai hai hai ..
oh. Aku tak masuk hospital. Tp bakal masuk. Tapi marilah kita berdoa semoga aku tak ditahan di hospital.
Actually 2 minggu lepas, malam khamis tu aku tetiba diserang demam. Tiada ape2 simptom yg boleh menunjukkan aku demam. Then itu saja.
minggu lepas jumaat tengah hari aku demam balik selepas mlm khamis tu simptom demam menunjukkan diri seperti tekak tak berapa nak sedap. Tp tak sakit.
Then sabtu tu die okay cuma batuk pulak datang singgah yang sampai ke hari nie masih tidak baik2. Hari nie badan rasa seram sejuk dan kepala sakit setiap kali batuk.
Since aku nie alhamdulillah susah sakit, bila sakit mmg agak merisaukan. Mcm nie. Pelik nau demam. Kejap dtg kejap pergi. So plannya malam nie nak ke klinik ambil ubat. Kalau lepas makan ubat tade perubahan, kena check in hospital la.
Sbb sejarah kesihatan aku nie pun boleh tahan jugak. Harap2 it just a fever.
Bila dah demam mcm nie, mcm2 fikiran tak berapa logik dtg. Seperti contoh, dlu aku kena pnuemonia. Jangkitan kuman pada paru2. Demam die tu berlarutan untuk dua minggu.
So bila demam nie mcm nie, terus fikir mcm kena balik which is lepas tu aku cepat2 zikir nauzubillah hi min zalik.
Minta dijauhkan semua tu. So mlm nie lets go to the clinic .
Pray for me. Bye.
hai hai hai ..
oh. Aku tak masuk hospital. Tp bakal masuk. Tapi marilah kita berdoa semoga aku tak ditahan di hospital.
Actually 2 minggu lepas, malam khamis tu aku tetiba diserang demam. Tiada ape2 simptom yg boleh menunjukkan aku demam. Then itu saja.
minggu lepas jumaat tengah hari aku demam balik selepas mlm khamis tu simptom demam menunjukkan diri seperti tekak tak berapa nak sedap. Tp tak sakit.
Then sabtu tu die okay cuma batuk pulak datang singgah yang sampai ke hari nie masih tidak baik2. Hari nie badan rasa seram sejuk dan kepala sakit setiap kali batuk.
Since aku nie alhamdulillah susah sakit, bila sakit mmg agak merisaukan. Mcm nie. Pelik nau demam. Kejap dtg kejap pergi. So plannya malam nie nak ke klinik ambil ubat. Kalau lepas makan ubat tade perubahan, kena check in hospital la.
Sbb sejarah kesihatan aku nie pun boleh tahan jugak. Harap2 it just a fever.
Bila dah demam mcm nie, mcm2 fikiran tak berapa logik dtg. Seperti contoh, dlu aku kena pnuemonia. Jangkitan kuman pada paru2. Demam die tu berlarutan untuk dua minggu.
So bila demam nie mcm nie, terus fikir mcm kena balik which is lepas tu aku cepat2 zikir nauzubillah hi min zalik.
Minta dijauhkan semua tu. So mlm nie lets go to the clinic .
Pray for me. Bye.
Friday, May 8, 2015
unwell
Assalamualaikum ..
Hai hai hai ..
so hari nie iolls MC. Demam. Tade tanda2 demam pun. Tetiba je jadi. Malam smlm lepas dinner tu, g la bersihkan diri semua. After that terus rasa sejuk menggigil. I thought sbb kipas tengah speed laju. Then lepas tu start rasa sejuk and badan rasa mcm bahang.
Tp adik kata biasa je bila sentuh. Then tidur. Stgh jam bangun, memang terus demam. Badan sgt panas. Tak tahan, naik tingkat atas mnx ibu nutriferon. Tade.
Lepas tu abah kasi panadol .. baru la dpt tidur ..kalau sblm tu rasa panas sampai rasa nak meletop kepala. Rasa mcm suhu termometer naik. Sbb panas tu dari kaki naik ke kepala.
Tp tade simptom demam langsung. So kena tengok malam nie mcm mana. Sbb aku nie mmg jenis dari dulu demam malam. Siang ok je. Cuma kali nie pelik sbb tade simptom demam.
Org sakit nie mmg emo lebih ke ek? semalam mintak nutriferon kt ibu. Dengar je ibu cakap tak, berjurai air mata nangis. Pdhl otak mmg duk ckp 'hah. Tade pulak.' Tp reaksi nangis.
lepas tu ade la mesej adik ckp demam. Die tak reply. Nangis jugak pdhl dlm kepala otak 'die dah tertidur la tu.'
Haih .. to future hasbeng, kalau i demam, u tak boleh tidur malam sbb kena jaga i and sbb i kalau demam, i tak selesa. So for sure you pun takan selesa nak tidur and nnti i akan menangis tanpa sebab. Hahahahah.
Okay la. Bye.
Hai hai hai ..
so hari nie iolls MC. Demam. Tade tanda2 demam pun. Tetiba je jadi. Malam smlm lepas dinner tu, g la bersihkan diri semua. After that terus rasa sejuk menggigil. I thought sbb kipas tengah speed laju. Then lepas tu start rasa sejuk and badan rasa mcm bahang.
Tp adik kata biasa je bila sentuh. Then tidur. Stgh jam bangun, memang terus demam. Badan sgt panas. Tak tahan, naik tingkat atas mnx ibu nutriferon. Tade.
Lepas tu abah kasi panadol .. baru la dpt tidur ..kalau sblm tu rasa panas sampai rasa nak meletop kepala. Rasa mcm suhu termometer naik. Sbb panas tu dari kaki naik ke kepala.
Tp tade simptom demam langsung. So kena tengok malam nie mcm mana. Sbb aku nie mmg jenis dari dulu demam malam. Siang ok je. Cuma kali nie pelik sbb tade simptom demam.
Org sakit nie mmg emo lebih ke ek? semalam mintak nutriferon kt ibu. Dengar je ibu cakap tak, berjurai air mata nangis. Pdhl otak mmg duk ckp 'hah. Tade pulak.' Tp reaksi nangis.
lepas tu ade la mesej adik ckp demam. Die tak reply. Nangis jugak pdhl dlm kepala otak 'die dah tertidur la tu.'
Haih .. to future hasbeng, kalau i demam, u tak boleh tidur malam sbb kena jaga i and sbb i kalau demam, i tak selesa. So for sure you pun takan selesa nak tidur and nnti i akan menangis tanpa sebab. Hahahahah.
Okay la. Bye.
Tuesday, April 28, 2015
fakta
Assalamualaikum and hai hai hai hai ..
Terjumpa kt fb .. fakta anak kedua. Iolls anak kedua.
Yang rasanya paling tepat adalah stalker berjaya. Selalu stalk org yang kita sayang laaa. Adik ngn kakak selalu bising bila aku ckp aku stalk org. Bahahhahah. Sbb too details. Kalau retis lg senang. Siap ketinggian, darah jenis ape pun aku tau.
Aku nie jenis curiosity can kills 100 cats. Hahahaha. Kan ade pepatah curiosity can kill the cats. Tahap curiosity aku nie mampu membunuh kucing sebanyak 100 ekor dalam satu2 masa.
Nak pulak hidup di era teknologi .. google aje. Terpampang depan mata. Kihkihkih .
And yes. Aku nie mmg agak pendiam bila dgn org yang aku tak biasa or baru kenal. Sampai ade kata aku nie passive. Kih kih kih .. cer kome terai bila aku dah biasa dgn meng-kome. Idok ler terlayan .. satu lg, aku nie jenis cepat tangkap sikit.
Tak payah la cuba nak menipu dan pusing aku sana sini. Cepat nau aku faham ape yg disorokkan, ape yang cuba disampaikan dan sebagainya. Die mcm pepatah sekilas ikan di air, dah tahu jantan betina. Haaaa. Gituhhhhh. Tp selalu org tak fhm aku sbb aku pandai cover rahsia aku sndri. Sbb aku nie jenis pandai cover, tu aku senang fhm org sekeliling aku. Tp sekali aku teka ape korg cuba sampaikan, mmg korang akan sakit hati sndri la sbb betul ..
my instinct almost always right. Kalau aku ckp, mmg insya-Allah akan jadi. Bukan la ramal ke ape. Tp aku selalu buat keputusan lepas amek kira ape kata hati dan otak. 50% hati 50% otak. Tak berat mana2 belah. Korang kalau nak tipu aku, IQ kasi tinggi. Kalau nmpk pun mcm berjaya tipu aku, sebenarnya tak pun. Aku je malas nak gaduh dan panjang2kan hal.
Cerewet tu almost tepat laa .. ade certain benda aku cerewat sampai tahap mcm OCD. Hahahah. Degil tu pun iyer jugak. Bila dah banyak kali bertolak ansur dan mengalah, bru dtg degil die.
Dan yang paling tepat sekali, aku mmg kerja last minute. Sbb aku kan pandai predict masa. So last minute pun tetap menjadi. Hahahha. Aku mmg tak reti nak buat kerja awal2. Semua kena last minute sbb masa tu mcm adrenalin tu meningkat and mcm2 hormon lain jugak naik menyebabkan otak aku cepat berfikir idea2 dan sebagainya. So i don't stress due to last minute work. Tp stress bila buat kerja awal2.
Hehehe .. okay la. Nak sambung kerja.
Terjumpa kt fb .. fakta anak kedua. Iolls anak kedua.
Yang rasanya paling tepat adalah stalker berjaya. Selalu stalk org yang kita sayang laaa. Adik ngn kakak selalu bising bila aku ckp aku stalk org. Bahahhahah. Sbb too details. Kalau retis lg senang. Siap ketinggian, darah jenis ape pun aku tau.
Aku nie jenis curiosity can kills 100 cats. Hahahaha. Kan ade pepatah curiosity can kill the cats. Tahap curiosity aku nie mampu membunuh kucing sebanyak 100 ekor dalam satu2 masa.
Nak pulak hidup di era teknologi .. google aje. Terpampang depan mata. Kihkihkih .
And yes. Aku nie mmg agak pendiam bila dgn org yang aku tak biasa or baru kenal. Sampai ade kata aku nie passive. Kih kih kih .. cer kome terai bila aku dah biasa dgn meng-kome. Idok ler terlayan .. satu lg, aku nie jenis cepat tangkap sikit.
Tak payah la cuba nak menipu dan pusing aku sana sini. Cepat nau aku faham ape yg disorokkan, ape yang cuba disampaikan dan sebagainya. Die mcm pepatah sekilas ikan di air, dah tahu jantan betina. Haaaa. Gituhhhhh. Tp selalu org tak fhm aku sbb aku pandai cover rahsia aku sndri. Sbb aku nie jenis pandai cover, tu aku senang fhm org sekeliling aku. Tp sekali aku teka ape korg cuba sampaikan, mmg korang akan sakit hati sndri la sbb betul ..
my instinct almost always right. Kalau aku ckp, mmg insya-Allah akan jadi. Bukan la ramal ke ape. Tp aku selalu buat keputusan lepas amek kira ape kata hati dan otak. 50% hati 50% otak. Tak berat mana2 belah. Korang kalau nak tipu aku, IQ kasi tinggi. Kalau nmpk pun mcm berjaya tipu aku, sebenarnya tak pun. Aku je malas nak gaduh dan panjang2kan hal.
Cerewet tu almost tepat laa .. ade certain benda aku cerewat sampai tahap mcm OCD. Hahahah. Degil tu pun iyer jugak. Bila dah banyak kali bertolak ansur dan mengalah, bru dtg degil die.
Dan yang paling tepat sekali, aku mmg kerja last minute. Sbb aku kan pandai predict masa. So last minute pun tetap menjadi. Hahahha. Aku mmg tak reti nak buat kerja awal2. Semua kena last minute sbb masa tu mcm adrenalin tu meningkat and mcm2 hormon lain jugak naik menyebabkan otak aku cepat berfikir idea2 dan sebagainya. So i don't stress due to last minute work. Tp stress bila buat kerja awal2.
Hehehe .. okay la. Nak sambung kerja.
Tuesday, April 14, 2015
timing
Assalamualaikum ..
hai hai hai ..
sy tengah bersarapan nie. Kihkihkihkih ..
so semalam aku tidur rumah setapak sebab tunggu abah sampai dari penang and sebab dah tengah malam, so decide tidur rumah setapak sbb dekat and mmg aku kena stay setapak sampai hari khamis.
Sbb abah nak main golf. Then since minggu lepas mmg stay setapak and pergi kerja naik lrt, kita tahu la masa die semua. So dah boleh agak masa perjalanan tu.
Abah pulak tak tahu, so die kibut la pagi tadi. Siap bebel la semua. Lepas tu 7.10 keluar rumah, die sibuk tanya tak lambat ke? Dari rumah sampai ke stesen lrt duk tny. Adoii.
Berjaya sampai office pukul 8.20. See. Saya nie part2 timing is always right. Dalam family paling kibut adalah tok. Lepas tu abah. Lepas tu ibu. Since membesar dgn tok, tok mmg ajar diri jadi punctual. Slogan tok "biar kita tunggu orang. Jgn kasi orang tunggu kita."
So aku memang benci dengan orang yg tak menepati wktu tanpa sebab. Dulu kalau kata pukul 12.30p.m makcik bas nak datang amek, 12.00p.m aku dah terpacak depan rumah lengkap segalanya. Ptu tok akan teman duduk depan pntu rumah.
Kalau kata dah tunggu lepas tu teringat barang yg lupa bawak, hah! Tok memang akan bising gila. Padahal jam baru 12.10pm masa tu.
So automatik, kita mcm terbiasa. Mmg tak reti nak buat lambat2. Bila orang set je time, terus dalam kepala congak masa. Dari masa bangun pukul berapa sampai la nak siap semua and masa nak start keluar dari rumah supaya sampai je dekat destinasi mmg ikut masa die.
kalau lambat, die terus dtg perasaan serba salah tu. Kadang2 sampai rasa nak nangis sbb dah lambat. Masa tu mmg panik gila la. Sampai mcm tu rasa die. Tapi almost kawan2 saya jenis tak menepati masa. Ade yang sampai ke tahap lambat setengah jam.
Memang sabar jela. Tak mampu nak cakap ape2. Menangis dalam hati je bila diorg macam tu. Sbb u can't expect people mcm you. So since me, virgo always ade expectation yang tinggi pada org lain, setiap kali diorg tak capai expectation tu, mmg sedih la. Sakit je hati.
Tp nak buat macam mana. Iolls mmg sentiasa ade expectation yang tinggi pada orang2 sekeliling tapi akhirnya dikecewakan setiap kali itu jugak. Hahahaha.
So dear future hasben, tolong jangan lambat datang majlis kita. Mahu saya nangis nanti cancel majlis. Hahaha. Okay la. Nak kerja. Bye2.
hai hai hai ..
sy tengah bersarapan nie. Kihkihkihkih ..
so semalam aku tidur rumah setapak sebab tunggu abah sampai dari penang and sebab dah tengah malam, so decide tidur rumah setapak sbb dekat and mmg aku kena stay setapak sampai hari khamis.
Sbb abah nak main golf. Then since minggu lepas mmg stay setapak and pergi kerja naik lrt, kita tahu la masa die semua. So dah boleh agak masa perjalanan tu.
Abah pulak tak tahu, so die kibut la pagi tadi. Siap bebel la semua. Lepas tu 7.10 keluar rumah, die sibuk tanya tak lambat ke? Dari rumah sampai ke stesen lrt duk tny. Adoii.
Berjaya sampai office pukul 8.20. See. Saya nie part2 timing is always right. Dalam family paling kibut adalah tok. Lepas tu abah. Lepas tu ibu. Since membesar dgn tok, tok mmg ajar diri jadi punctual. Slogan tok "biar kita tunggu orang. Jgn kasi orang tunggu kita."
So aku memang benci dengan orang yg tak menepati wktu tanpa sebab. Dulu kalau kata pukul 12.30p.m makcik bas nak datang amek, 12.00p.m aku dah terpacak depan rumah lengkap segalanya. Ptu tok akan teman duduk depan pntu rumah.
Kalau kata dah tunggu lepas tu teringat barang yg lupa bawak, hah! Tok memang akan bising gila. Padahal jam baru 12.10pm masa tu.
So automatik, kita mcm terbiasa. Mmg tak reti nak buat lambat2. Bila orang set je time, terus dalam kepala congak masa. Dari masa bangun pukul berapa sampai la nak siap semua and masa nak start keluar dari rumah supaya sampai je dekat destinasi mmg ikut masa die.
kalau lambat, die terus dtg perasaan serba salah tu. Kadang2 sampai rasa nak nangis sbb dah lambat. Masa tu mmg panik gila la. Sampai mcm tu rasa die. Tapi almost kawan2 saya jenis tak menepati masa. Ade yang sampai ke tahap lambat setengah jam.
Memang sabar jela. Tak mampu nak cakap ape2. Menangis dalam hati je bila diorg macam tu. Sbb u can't expect people mcm you. So since me, virgo always ade expectation yang tinggi pada org lain, setiap kali diorg tak capai expectation tu, mmg sedih la. Sakit je hati.
Tp nak buat macam mana. Iolls mmg sentiasa ade expectation yang tinggi pada orang2 sekeliling tapi akhirnya dikecewakan setiap kali itu jugak. Hahahaha.
So dear future hasben, tolong jangan lambat datang majlis kita. Mahu saya nangis nanti cancel majlis. Hahaha. Okay la. Nak kerja. Bye2.
Friday, April 10, 2015
target
Assalamualaikum ..
hai hai hai hai ..
Hari tu, advisor company belanja makan. Die belanja makan dekat tropicana golf and country club. Mak oiiii ..... dulu rajin la makan kt tempat2 mcm tu sbb abah dulu banyak jadi member. Biasa lah .. golf.
now, abah tak banyak main golf merata. So bnyk la membership yang abah tak continue. Boss belanja. Selalu aku makan je breakfast yang company prepare sbb selalu bawak bekal sendiri. So breakfast company bawak ke lunch.
Tp kali nie die belanja. Ape lg. Bedal la. Aku order fish and chips since i like fish so much. Dlm ranking pemakanan, i suka ikan then ayam bru daging.
Lepas tu dessert banana boat ice-cream. Heaven. Hahahaha. Pergi tu naik kereta boss. Die pakai proton suprima s. Mcm best la rasa. Lepas tu pulak material kerusi tu leather. Mcm mewah laa kereta tu.
And die ade button utk start engine mcm prius kita. Tp prius kita asalkan kunci ade dalam kereta, die dah boleh start walaupun kunci tu dlm handbag passenger belakang. Tp suprima s nie kena insert key die baru leh tekan start button tu.
tp mcm okay laaa. Nice. Sekali tengok harga rm70k++ kau! Tokojut eden .. kalau aku cakap kt ibu nak kereta tu bila dah kerja nanti, confirm die bangkang sbb dah alang2 baik beli toyota ke, honda ke. Sama je nilai.
so target aku nak kejar kete nie dulu bila dah start kerja betul2. So far google complaint proton suprima s nie, tak jumpa. Banyak preve je. So okay la tu kot tade complaint.
Die ade 3 category .. standard, executive and premium .. i berkenan premium la. Tp harga 79k++ nak metallic la. Haaa .. so kita tengok cmne. Kerja nanti dah ade gaji semua, baru calculate balik. Mampu tak mampu nak bayar segala road tax, insurance, maintenance kereta tu.
Okay la.. nak p usha kereta tu kejap. Adioss. Bye bye.
hai hai hai hai ..
Hari tu, advisor company belanja makan. Die belanja makan dekat tropicana golf and country club. Mak oiiii ..... dulu rajin la makan kt tempat2 mcm tu sbb abah dulu banyak jadi member. Biasa lah .. golf.
now, abah tak banyak main golf merata. So bnyk la membership yang abah tak continue. Boss belanja. Selalu aku makan je breakfast yang company prepare sbb selalu bawak bekal sendiri. So breakfast company bawak ke lunch.
Tp kali nie die belanja. Ape lg. Bedal la. Aku order fish and chips since i like fish so much. Dlm ranking pemakanan, i suka ikan then ayam bru daging.
Lepas tu dessert banana boat ice-cream. Heaven. Hahahaha. Pergi tu naik kereta boss. Die pakai proton suprima s. Mcm best la rasa. Lepas tu pulak material kerusi tu leather. Mcm mewah laa kereta tu.
And die ade button utk start engine mcm prius kita. Tp prius kita asalkan kunci ade dalam kereta, die dah boleh start walaupun kunci tu dlm handbag passenger belakang. Tp suprima s nie kena insert key die baru leh tekan start button tu.
tp mcm okay laaa. Nice. Sekali tengok harga rm70k++ kau! Tokojut eden .. kalau aku cakap kt ibu nak kereta tu bila dah kerja nanti, confirm die bangkang sbb dah alang2 baik beli toyota ke, honda ke. Sama je nilai.
so target aku nak kejar kete nie dulu bila dah start kerja betul2. So far google complaint proton suprima s nie, tak jumpa. Banyak preve je. So okay la tu kot tade complaint.
Die ade 3 category .. standard, executive and premium .. i berkenan premium la. Tp harga 79k++ nak metallic la. Haaa .. so kita tengok cmne. Kerja nanti dah ade gaji semua, baru calculate balik. Mampu tak mampu nak bayar segala road tax, insurance, maintenance kereta tu.
Okay la.. nak p usha kereta tu kejap. Adioss. Bye bye.
Subscribe to:
Posts (Atom)
